MI AZ ISO 9001 TANÚSÍTÁS?

Az ISO 9001 egy nemzetközileg elismert szabvány szerinti tanúsítás, amely meghatározza a minőségirányítási rendszert (QMS) és stabilizálja a vállalat szolgáltatásainak minőségét.

MIÉRT VAN SZÜKSÉGE CÉGÜNKNEK AZ ISO 9001 TANÚSÍTÁSRA?

A vállalatok ezzel a szabványos tanúsítvánnyal bizonyítják, hogy képesek szisztematikusan olyan termékeket és szolgáltatásokat nyújtani, amelyek megfelelnek a szabályozási követelményeknek és kielégítik az ügyfeleket. Ez a minőségirányítási rendszer (QMS) számos előnnyel jár minden olyan szervezet számára, amely hajlandó végigjárni ezt az utat. Az ISO 9001 tanúsítás megszerzése azt jelenti, hogy a vállalatnak át kell esnie egy fizikai ISO 9001 tanúsító auditon, amelyet egy tanúsító iroda végez.

TEHÁT, MIÉRT ÉRDEMES AZ ÖN CÉGÉNEK ISO 9001 TANÚSÍTÁST SZEREZNIE?

Jelenleg világszerte több százezer vállalat rendelkezik ISO 9001 tanúsítvánnyal. Az üzletemberek körében jó okkal nőtt meg az érdeklődés az ISO 9001 tanúsítás megszerzése iránt a vállalatuk számára – mindannyian úgy vélték, hogy ez a minőségirányítási szabvány jelentős változást hozhat üzleti növekedésükben.

ÍME A TÍZ LEGFONTOSABB OK:

Integráció – fejlesztés

Az ISO 9001 egy olyan szabványos tanúsítvány, amely a vállalat egészét érintő valamennyi kulcsfontosságú folyamattal foglalkozik – nem csak a termékek és szolgáltatások minőségével. Az ISO 9001 átfogó szemlélettel támogatja a vállalatot abban is, hogy alacsonyabb költségek és kevesebb utómunka mellett javítsa a termelést és a szolgáltatásnyújtást. Az ISO 9001 szabvány teljes egészében a minőségi folyamatokról szól, az integrációtól a fejlesztésig.

Az ISO 9001 szabvány összekapcsolja az összes egymással összefüggő folyamatot, de nem tárja fel az összes részletet az egymással összefüggő folyamatokról, és arról, hogy az érintett vagy irányított egyenként hogyan dolgozik a folyamaton. Mindazonáltal az ISO 9001 szabvány megnyitja az utat a folyamatokról való holisztikus és rendszerszemléletű gondolkodáshoz, és iránymutatást ad arról is, hogy ezek hogyan kapcsolódnak egymáshoz. Ez hatékonyabb, integrált folyamatokhoz vezet.

Pontosabb információkon alapuló döntéshozatal

A jó döntések meghozatala minden vállalkozás növekedésének és sikerének kulcsa. Az ISO 9001 minőségirányítás mind információt, mind folyamatokat biztosít a vezetőség számára arról, hogy melyiket kell finomítani vagy javítani. Ez a fajta szabványos keretrendszer segít a döntéshozatali folyamat javításában, ami viszont jobb minőségű terméket és szolgáltatást eredményez.

Hitelesség és elismerés

Az ISO 9001 tanúsítványt a kiválasztott tanúsító iroda adja ki, az egész világon elfogadják. Ennélfogva az ISO 9001 tanúsítvány birtoklása az Ön termékeibe vetett bizalmat, növeli cége megbecsülését és erősíti jó hírét. Ez nemcsak cégének értékét növeli a versenytársakkal szemben, hanem az Ön státuszát is növeli az ügyfelei körében.

Megnövekedett bevételek

Az ISO 9001 tanúsítvány megszerzésével az Ön vállalata egy olyan exkluzív klub tagja lesz, amiben a világ vállalatainak csak 0,2% van. Ezt a tényt felhasználhatja terméke vagy szolgáltatása marketingje és reklámozása során, és ennek megfelelően árazhatja termékeit vagy szolgáltatásait. Azonos minőséggel vagy a termékek minőségének javításával több vásárlót és ezáltal több nyereséget szerezhet.

Jobb következetesség

Az ISO 9001 szabvány szerinti tanúsítvány segít Önnek az üzlet megértésében, és arra készteti, hogy fokozza az üzleti folyamatok ellenőrzését. Amikor az üzlet ellenőrzése növekszik, ezzel egyidejűleg a következetesség is növekszik. A megnövekedett következetesség jobb változást eredményez az Ön vállalkozásában, ami azt jelenti, hogy az ügyfelek minden alkalommal azonos minőségű szolgáltatást vagy azonos minőségű termékeket kapnak.

Megnövekedett ügyfél-elégedettség

Az ISO 9001 tanúsítvánnyal az ügyfelek elhiszik, hogy minden terméke és szolgáltatása mindig ugyanazt a minőséget fogja tartani. Az ügyfelek jobban bíznak majd a termékeiben (szolgáltatásában) mert tudják, hogy mire számíthatnak. Ez pedig több elégedett ügyfelet és kevesebb panaszt eredményez a felhasználók vagy ügyfelek részéről.

Motiváltabb munkatársak

Az ISO 9001 tanúsítás magában foglalja a vállalat irányított csapatának képzését és fejlesztését. Emellett a szükséges információkat és a szükséges eszközöket is megadja a munkatársainak, hogy jobban végezhessék a munkájukat. Például utasításokat, eljárásokat és mérőszámokat stb. Ezért az Ön dolgozói vagy alkalmazottai jobban fogják ismerni azt, amin dolgoznak, és a képzéssel a karrierjüket is egyengetik.

Pályázati lehetőségek nyílhatnak meg

Az ISO 9001 tanúsítvány megszerzésével sikeresebb lehet pályázatokban is. Egyes önkormányzatok és kormányzati ügynökségek munkájának elvállalásához pedig elengedhetetlen követelményként ISO 9001 tanúsítványra van szükség. Nemcsak a közbeszerzés esetén segít, vannak olyan vállalatok is, amelyek hajlamosak az ISO 9001-et követelménnyé tenni, különösen azok a vállalatok, amelyek már rendelkeznek ISO 9001 tanúsítvánnyal, ugyanezt kérik szolgáltatóiktól vagy beszállítóiktól.

Csökkent költségek

Az ISO 9001 minőségirányítási rendszer tanúsíttatásával csökkentheti az utómunkákat, javítások, visszautasított termékek, garanciális igények, visszahívások mennyiségét. Az ISO 9001 nem csak a minőséget ellenőrzi, hanem javítja az operatív folyamatokat, a gyártásellenőrzést és a szolgáltatásnyújtást, ami kevesebb hibamentes terméket és szolgáltatást eredményez.

Gördülékenyebb ügyfélkapcsolat

Az ISO 9001 tanúsítással a vállalatok biztosan javítani fogják a minőséget és a működési folyamatokat, ami gördülékenyebbé teszi a kommunikációt az ügyféllel, és elkerülhetővé teszi a félreértéseket a termékkel, a szolgáltatással vagy a vállalattal kapcsolatban. A vállalkozások az ISO 9001 minőségirányítási rendszert (QMS) gyakran ISO 14001 környezetirányítási rendszerrel együtt, integráltan vezetik be.