Az alma köztudottan a legegészségesebb gyümölcsök közé tartozik. Jótékony hatásait már számos kutatás igazolta, hiszen rengeteg antioxidánst tartalmaz, amely megköti bizonyos betegségek kialakulásáért felelős káros szabadgyököket. Mindemellett pedig mintegy 20-féle különböző ásványi anyag és nyomelem található benne, így segíti szervezetünket az egészséges egyensúly fenntartásában.

Az almának számos közkedvelt fajtája ismert, világszerte egyike a leggyakrabban fogyasztott gyümölcsöknek: a statisztikák szerint Európában fejenként 18 kg-ot eszünk meg belőle évente. Bár az alma legtöbb változata júniustól késő őszig érik, megfelelő körülmények között tárolva szinte az egész hideg évszakot átvészeli, ezért – beleszámítva az importot is –, egész évben hozzájuthatunk, ami óriási szerencse, hiszen az alma az egyik legtöbb gyógyhatással rendelkező gyümölcs, fogyasztása ezért napi szinten ajánlott. És az sem elhanyagolandó tény, hogy sokféleségének köszönhetően mindenki megtalálhatja a számára legízletesebb fajtát.

Természetes vérnyomáscsökkentő

Ahogyan feljebb írtuk, az almában 20-féle különböző ásványi anyag és nyomelem található, melyek közül egyik a kálium. A káliumnak kiemelt szerepe van többek között a szervezet egészséges sav-bázis egyensúlyának fenntartásában, továbbá a vércukorszint és a vérnyomás szabályozásában.

Az alma jótékony hatása közé tartozik, hogy kiemelten jó vérnyomáscsökkentő.

Természetesen fontos megjegyezni, hogy az alma önmagában nem csodaszer és csak általa nem csökkenthető a vérnyomás: étrendbeli változtatásokra és elegendő folyadékbevitelre is szükség van.

Természetes gyulladáscsökkentő

Te is meghámozod az almát, mielőtt elfogyasztod? Öreg hiba, ugyanis az alma héjában található a legtöbb polifenol, amely antioxidáns hatása révén csökkenti a szabadgyökök kialakulását.

Az alma a héjában található polifenolok miatt természetes gyulladáscsökkentő hatással bír.

Ezek felelősek többek között a gyulladások-, és a rosszindulatú daganatok kialakulásáért is. Az almát leginkább a különböző vastagbélgyulladások, illetve a Crohn-betegséggel összefüggő gyógyhatások miatt vizsgálták. A kutatások pedig egyértelműen kimutatták, hogy ezek a természetes antioxidánsok elnyomják a gyulladást okozó sejteket.

Igazi immunerősítő

Az alma egyik kiemelten jótékony hatása, hogy igazi C-vitamin bomba, ráadásul egy kvercetin nevezetű antioxidáns is található benne, ami szintén remek immunerősítő. Foszfor-, és B-1 vitamintartalma pedig hozzájárul a megfelelő ideg-, és agyműködéshez is.

Mivel ezek jó része a héjban is megtalálható, mint már feljebb is kifejtettük, leginkább a héjával együtt érdemes fogyasztani. Ha nehezen rágod el, vagy emészted meg, akkor vágd kisebb darabkákra és falatonként edd meg.

Fogyókúrához alma

Amellett, hogy 100 g mindössze 53 kalória, magas rosttartalma miatt, nagyszerű fogyókúrás gyümölcs: nemcsak kitisztítja az emésztőrendszert, és javítja az anyagcserét, hanem teltségérzetet is kivált. Ehhez étkezés előtt kb. negyed órával együnk meg egy nagyobb darab almát, amivel a szervezetünk számára szükséges energia-, ásványi anyag-, és vitaminbevitel jelentős részét biztosíthatjuk, valamint sokkal hamarabb jóllakunk, így elkerüljük a hízáshoz vezető túlevést. Az alma fogyasztása akkor is ajánlott, ha gyengének vagy fáradékonynak érezzük magunkat.